Çözüldü Ibni Arabi'nin Rasulullahı Sollama Zırvası

Konu, 'Tevhid' kısmında ABDULHAK tarafından paylaşıldı.

  1. ABDULHAK

    ABDULHAK Üye Yetkili Kişi Site Admin

      
    Bu tür kişilerle bende çok karşılaşmışımdır.
    Bunlara delil sunmadan önce bu kişilere şöyle derim: "Kitabında böyle böyle söylüyor , eğer demez , yapmaz söylemez diyorsan ispatlar isem; bu görüşten , kişiden : "bir bildiği vardır , biz anlamayız, şöyle demiş olamaz mı .., vs vs " diye körü körüne savunma yapmadan küfür şirk olduğunu kabul ederek uzaklaşacak mısın ? diye teklif ederim.

    Genelde de muhatabım daha delili görme gereği görmeden "küfrünü, şirkini görüp uzaklaşmak zorunda kalırım" endişesiyle diye başını kuma sokup ya kaçmışlar, ya da konuyu sabote ederek kapatmaya çalışmışlardır.
    Görmek istemeyenden daha körü yoktur
  2. Hayal-i

    Hayal-i Islam-TR Üyesi


    Selâmun aleyküm.

    Abdulhak kardeş, kimse kaçmamış. Görünen o ki; konuşmalarına müsade vermemişsiniz. Ve banlayıp, kendinizi haklı çıkarmışsınız. Aşağıdaki yazılara bakılınca, kimin sahtekâr ve kimin iftirâcı olduğu anlaşılır. Ve deve kuşu da - avcı da rol değiştirmiş olur...

    Bu sadece yazının bir kısmı. Diğer kısmına değinmek isterdim, lâkin şimdilik bu kadarı yeterlidir.

    Hatemü’l-evliya

    İddia

    İbn Teymiyye eserlerinde hatemü’l-evliya (velilerin sonuncusu)-hatemü’l-enbiya (nebilerin sonuncusu) bahsini işlerken şunları söylemektedir: Hatalı bir topluluk son nebinin diğer bütün nebilerden daha üstün olduğuna bakarak son velinin de bütün velilerden üstün olduğunu iddia etmektedir. İslam’ın erken asırlarında kullanılmayan “son veli” kavramı ilk defa Muhammed b. Ali el-Hakim et-Tirmizi tarafından telaffuz edilmiştir. Daha sonra bir gurup sufi Allah Teala’yı bilme noktasında son velinin son peygamberden daha üstün olduğunu iddia etmiştir. Şeriat’a, akla, bütün nebi ve velilere muhalefet eden bu iddiayı İbn Arabi “Fütuhat” ve “Fusus”ta savunmuştur.[5]

    Bu anlayışı benimseyen insanların küfrü, Yahudi ve Hristiyanların hatta Arap müşriklerin küfründen daha ileri derecedir.[6]

    Gerçek

    “Hatemü’l-evliya”yı “hatemü’l-enbiya”dan daha üstün görmekle itham edilen İbn Arabi, atıfta bulunulan eseri Fütuhat’ta nebi ve veli kavramları ile alakalı şunları söylemektedir: Allah Teala her cinsten bir çeşidi, her çeşitten de bir şahsı seçmiştir. Buna göre insanlar arasından müminleri, müminlerden evliyaları, evliyalardan enbiyaları, enbiyalardan da resulleri seçmiş sonrada onların bir kısmını diğerlerinden daha üstün kılmıştır.[7]

    İbn Arabi’ye ait olan bu ifadeler açıkça Peygamberlerin velilerden üstün olduklarını belirtmektedir.

    İbn Arabi velilerin yetersiz, peygamberlerin ise kamil insanlar olduklarını anlatırken şöyle demektedir: “Sufiler haber verdikleri makam ve halleri bizzat yaşamayı şart koşarlar. Bu noktada ne bizim, ne dışımızdakilerin, ne de peygamber olmayan kişilerin bir tecrübesi vardır. Ulaşmadığımız bir makam ya da tecrübe etmediğimiz bir hal hakkında ne ben ne de benim dışımda Allah Teala’nın kendilerine şeriat verdiği peygamberlerden başka birisi konuşabilir. Bu hususta konuşmak haramdır.[8]

    Fütuhat’ın ilgili bölümlerinde sürekli peygamberlerin üstünlüklerine vurgu yapan İbn Arabi bir başka yerde şöyle der: “Bir gün, içerisinde sufilerin de yer aldığı bir mecliste hazır bulundum. Birbirlerine ‘Musa –aleyhisselam- hangi makamda Rabbini görmeyi istemişti.’ diye soruyorlardı. Birisi şevk makamında iken görmeyi istediğini söyledi. Onların bu tür konuşmaları üzerine şöyle dedim: ‘Böyle yapmayın! Yolun aslı şudur; velilerin ulaştıkları en son nokta nebilerin başlangıç noktalarıdır. Veli, şeriat sahibi peygamberlerin hallerinden hiç birisini yaşamamıştır. Bu yüzden biz ancak yaşadıklarımızı anlatabiliriz. Resul ve nebi değiliz dolayısıyla Musa aleyhisselamın hangi makamda iken Allah Teala’yı görmek istediğini bilemeyiz.’”[9]

    İbn Arabi, İbn Teymiyye tarafından atıfta bulunulan eseri Fütuhat’ta peygamberlerin insanlık aleminin en üstün varlıkları olduklarını, velayet makamının en son basamağının nübüvvet makamına başlangıç olabileceğini, yalnız peygamberlere malum olacak konularda velilerin sükut etmeleri gerektiğini söylemektedir. Bu durumda İbn Teymiyye’ye ait olan “İbn Arabi son velinin son peygamberden üstün olduğunu söylemektedir.” İddiası iftira olmaktan öte hiçbir anlam ifade etmemektedir.


    [7] Ebu Bekir Muhyiddin Muhammed İbn Arabi, el-Fütuhatü’l-Mekkiyye, Beyrut, ty., I, 465.

    [8] İbn Arabi, a.g.e., II, 24.
  3. esedullah1230

    esedullah1230 Islam-TR Üyesi

    bize bu yetkiyi allah cc verdi müslüman zahire bakar kalplerin özünü allah bilir. ne diyor h.z ömer efendmiz Dikkat ediniz! Kur’an tilaveti ve amellerinizle Allah’ı ve onun rızasını isteyiniz. Biz sizi Allah’ın resulü aramızda, vahiy ediyorken tanıyorduk. Hâlbuki şimdi Hz. Peygamber gitti, vahiy kesildi.

    Dikkat ediniz! Bize kim hayır ve iyilik ortaya koyarsa, onun hakkında hayır düşünür ve onu hayırla hatırlar ve överiz. Kim de kötülük ortaya koyarsa, onun hakkında kötü şeyler düşünür, ona kin tutar ve buğz ederiz.

    artı madem bu kadar batın batın zırvalıyorsun NEDEN HİÇ BİR SAHABE BATINI BİR YOL TUTMADI sahabelerde neden yok bu batın kendinden geçip haşa allah cc hakkında küfür sözler söylemedir resullahda neden yoktu böle bişe haşa senin önderin olan bu ibn i arabi kafiri resulllahdan daha mı takvalıydı allahacc resulunden daha mı sewmiliydi... gözlerin aç
  4. hitman

    hitman Islam-TR Üyesi

    sevmediğim şeylerden biri, bu batıl ehlinin içindeki hoca geçinen entel tiplerin bol dipnotlu makaleleridir. ilk anda zannedersin ki içinde haktan bir şey var.
  5. DAVA

    DAVA Islam-TR Üyesi

    Abdulhak Kardesimiz suan burda olmadigi icin Konuyu kilitliyorum, Tek tarafli savunma adaletsiz olur, o geldimi konuyu acar tekrardan

    selametle
  6. Ferzani

    Ferzani Üyeliği İptal Edildi

    1- Müslüman her konuda yalnız zahire bakarsa aldanır, zahiri tarafı seni yanıltır batınisinide görmeye çalışki tanıyasın hikmeti sana o gösterir. zahiriye takılı olanlar kafirlerdir kalpleri hikmete kördür o yüzden batıni yani "sebepteki öz" onlar için hayal ürünüdür nede olsa materyalistlerdir
    2- Sahabe-i kiram efendilerimiz; batından maksad olana fazlasıyla sahiplerdi efendimiz sav yanıbaşlarındayken nuruyla yepyeni bir yolu onlara aydınlatırken niye başka bir yol arasınlarki zaten gaye O'nun açtığı yolda Hak'ka yürümek değilmidir
    3- Hak doslarına kafir deme belliki anlamıyorsun ileride pişman olacağın kelamlar ediyorsun unutmaki kafire dahi kafir demek islam edebine aykırıdır (islam düşmanı olmadıkça)
  7. Muzzammil

    Muzzammil Islam-TR Üyesi

    Umer bin Hattab ; '' Artik RasulUllah gitti, biz zahirden bakariz '' diyor, Allah s.w.t'in seriati hep zahire bakiyor siz yine de batindan bahsediyorsunuz.
    Bu sofilerdeki batin sevdasini ( diger adi ile Allah'in sifatlarina ortakligi ) bir turlu anlayamadim.
    Budizm'in ogretileri ile tipa tip ayni diyebilirim.
  8. التوحيد

    التوحيد Üyeliği İptal Edildi

    Abi bu ne ya, biri gidiyor diğeri geliyor
    Yöneticilere kızıyoruz ama harbiden bir süre sonra bunlar artık
    insanın canını sıkmaya başlıyor.

    Ferzani bi susun ya iyice saçmaladınız ama
    yok kafirlere kafir demek İslam edebine aykırıymış

    Abi konuları beğenmiyorsanız gidin sizin gibi düşünen forumlara
    biz böyle inanıyoruz
  9. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ Yetkili Kişi Site Admin

    MÜSLÜMAN ZAHİRE GÖRE HÜKMEDER






    1- Müslüman her konuda zahire bakar, bakmadığı konuda da Rasulullah s.a.v. in vahy ile bildirdiği gibi ya da ehli sunnet alimlerin Kur'an ve sunnete uyan yorumu gibi anlar. Sofiyyenin sapkınlıklarını nefsine alet ederek yoldan çıkmaz!


    2- Sahabe-i Kirama iftira atma. zaten bu sapkınlıklarınıza selman-i Farisi yi , Hz. Ali'yi alet ettiğiniz yeter. Sahabe nerede sofilerin sapıklıklları gibi, zahiri Kur'an ve Sunnete uyan manaları aslından çıkarıp sofiye yorumları yaparak sapıtmıştır. Sahih bir kaynaktan iddianı ispatla bakalım!


    3- Allah dostlarına musluman kafir demez. Ama bazı sofilerin şeytanın dostlarıyla Allahın dostlarını karıştırdığını çok iyi biliyoruz. Elimizdeki Kur'an ve sunnet ile ehli sunnet akidesine sahibiz elhamdulillah. Tağutlara, Belamlara, sapık batıllara Allah dostu demek de Adamı gümletir.
    Kafire kafir demek nasıl islam edebine aykırıdır ? sen Allah ve Rasulunua edebsiz dediğinin farkına varmayan sapığın flamabaşısı olmuşsun haberin yok! Sizin gibiler bırakın namazı, Kuranı hatmederken bile Kafirun suresini ve Bakara suresinin son iki ayetini (amener'rasulu) nasıl okuduğuna şaşırıyorum, şüphelerim var! Sizlerin fikir babalarınız Hz. Ebubekire bile iftira atarak cehenneme girmeye razı olmaktan çekinmeyen akide yetimleridir.
  10. soru işareti

    soru işareti Üyeliği İptal Edildi

    Zahire (görünene) göre hüküm vermekten ne anlaşılıyor acaba? Her iki anlama da (küfür-iman) nispet edilebilecek olan sözlerin tevilini söyleyen kişiden istemeden suizan ile yaklaşıp kötüye yormak, herkesi kafir ilan edip cehenneme yollamak mıdır? Musa peygamber de zahirciler gibi düşünmüştü ancak yanılmıştı.
Yüklüyor...

Sayfamızı paylaşarak bize destek verebilirsiniz.