Ezan Okunmadan Sabah Namazı Kılınır mı?

Konu, 'Namaz Soru - Cevap' kısmında benistanbulum tarafından paylaşıldı.

  1. benistanbulum
    Islam-TR Üyesi


    Selamun aleykum
    sabah namazı ezan okunmadan kılınabilir mi bunu delilleriyle açıklayabilir misiniz?
  2. ABDULHAK
    Üye

    Namazın şartlarına bakarsanız ezan okunması yoktur. Vakit vardır.
    Vakit girmişse namaz kılınabilir. Ezan herhangi bir sebeble okunamazsa (elektirik kesilmesi , uyuma, unutma, seferilik vs.) vakit girmişse namaz kılınır.
    Vakit girmeden yanlışlıkla erken okunan ezandan dolayı namaz kılınmışsa, vakit girdikten sonra tekrar kılınmalıdır!
  3. benistanbulum
    Islam-TR Üyesi

    sabah namazında vakit ne zaman giriyor peki
  4. ABDULHAK
    Üye


    Allah Azze ve Celle buyuruyor ki; “Namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır.”(Nisa 103)

    Abdullah İbnu Amr İbni'l-Âs (radıyallâhu anhümâ) anlatıyor:
    "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Öğlenin(başlama) vakti, güneşin (tepe noktasından batıya) meylettiği zamandır. Kişinin gölgesi kendi uzunluğunda olduğu müddetçe öğle vakti devam eder, yani ikindi vakti girmedikçe.
    İkindi vakti ise güneş sararmadıkça devam eder.
    Akşam vakti ufuktaki aydınlık (şafak) kaybolmadığı müddetçe devam eder.
    Yatsı namazının vakti orta uzunluktaki gecenin yarısına kadardır.
    Sabah namazının vakti ise fecrin doğmasından (yani şafağın sökmesinden)başlar, güneş doğuncaya kadar devam eder. Güneş doğdu mu namazdan vazgeç. Çünkü o, şeytanın iki boynuzu arasından doğar."
    (Muslim, Mesâcid,173, (612); Ebu Dâvud, Salât 2, (396); Nesâî, Mevakît 15, (1, 260))




    İbnu Abbâs (radıyallâhu anhumâ) anlatıyor:
    "Rasulullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki:
    "Cibril (aleyhisselâm) bana, Beytullah'ın yanında, iki kere imamlık yaptı. Bunlardan birincide öğleyi, gölge ayakkabı bağı kadarken kıldı.
    Sonra, ikindiyi her şey gölgesi kadarken kıldı.
    Sonra akşamı güneş battığı ve oruçlunun orucunu açtığı zaman kıldı.
    Sonra yatsıyı, ufuktaki aydınlık (şafak) kaybolunca kıldı. Sonra sabahı şafak sökünce ve oruçluya yemek haram olunca kıldı.
    İkinci sefer öğleyi, dünkü ikindinin vaktinde her şeyin gölgesi kendisi kadar olunca kıldı. Sonra ikindiyi, her şeyin gölgesi kendisinin iki misli olunca kıldı. Sonra akşamı, önceki vaktinde kıldı. Sonra yatsıyı, gecenin üçte biri gidince kıldı. Sonra sabahı, yeryüzü ağarınca kıldı.
    Sonra Cibrîl (aleyhisselam) bana yönelip: "Ey Muhammed! Bunlar senden önceki peygamberlerin (aleyhimussalatu vesselâm) vaktidir. Namaz vakti de bu iki vakit arasında kalan zamandır!" dedi. "
    (Tirmizî, Salât 1, (149); Ebu Dâvud, Salât 2, (393))



    Âişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor:
    "Mu'min kadınlar, Rasulullah (aleyhissalatu vesselâm)'la birlikte sabah namazlarını, bürgülerine sarılmış olarak kılarlardı. Sonra, namazlarını kılınca evlerine dönerlerdi de bu esnada karanlıktan dolayı kimse de onları tanıyamazdı."
    (Buhârî, Mevâkît 13, 27,; Muslim, Mesâcid 231, (645) )

    Abdullah İbnu Râfi' Mevla Ummu Seleme'den kaydedilen bir rivayette şöyle denmiştir:
    "Abdullah İbnu Râfi', Ebu Hurayra'ye namazların vaktini sormuştu. Ebu Hurayra kendisine şu açıklamayı yaptı:
    "Ben sana haber vereyim: Gölgen kendi mislin kadarken öğleyi kıl. İkindiyi gölgen iki mislin olunca kıl. Akşamı güneş batınca kıl. Yatsıyı seninle arana gecenin üçte biri girince kıl. Sabahı da alaca karanılıkta kıl."
    (Muvatta, Vukutu's-Salât 9, (1,8). 6)



    Ebu Saîd (radıyallahu anh) anlatıyor:
    "Rasulullah (aleyhissalatu vesselam) buyurdular ki:
    "Sabah namazını kıldıktan sonra güneş yükselinceye kadar artık namaz yoktur. İkindiyi kıldıktan sonra da güneş batıncaya kadar namaz yoktur."


    "Sizden kim, ikindi namazının bir secdesini güneş batmazdan önce kılabilirse, namazını tamamlasın, sabah namazının da bir secdesini güneş doğmazdan önce kılabilen, namazını tamamlasın."
    (Buhâri, Mevâkît 28,17; Muslim, Mesâcid 163, (608)




    Hz. Burayde (radıyallahu anhu) anlatıyor:
    "Bir adam Rasulullah (s.a.v.)'e namazların vaktinden sormuştu.
    Rasulullah (s.a.v.) Ona: "Şu (önümüzdeki) iki günde namazları bizimle kıl!"buyurdu.
    (O gün) güneş tam tepe noktasından (batıyor) kayınca ezan için Bilâl'e emretti. O da öğle ezanını okudu. Sonra öğle için kâmet okumasını emretti. Sonra güneş yüksekte, beyaz parlak iken emretti ve ikindi için kâmet okudu. Sonra güneş batınca emretti, akşam için kâmet okudu. Sonra ufuktaki aydınlık kaybolunca emretti, yatsı için kâmet okudu. Sonra şafak sökünce emretti sabah için kâmet okudu.
    İkinci gün olunca, Bilâl'e ortalığın serinlemesini beklemeyi emretti. O da öğleyi, ortalık iyice serinleyinceye kadar geciktirdi. İkindiyi, güneş yüksekten, dünkü vakitten biraz sonra kıldı. Akşamı ufuktaki beyazlık kaybolmazdan az önce kıldı. Yatsıyı gecenin üçte biri geçtikten sonra kıldı. Sabahı ortalık iyice ağarınca kıldı.
    Sonra Rasulullah (s.a.v.): "Namaz vakitlerinden soran kimse nerede?" diye sordu.
    Soru sahibi: "Benim ey Allah'ın Rasulu!" dedi.
    Rasulullah (s.a.v.): "Namazlarınızın vakti, gördüğünüz (iki vakit) arasındadır. dedi."
    (Muslim, Mesâcid 176, 177, (613); Tirmizî, Salât 115, (152); Nesâî, Mevâkît 12, (1, 258) )

  5. Ummu Ubeida
    Islam-TR Üyesi

    Allah razı olsun... qüncel
  6. Birtat
    İyi Bilinen Üye

    cem etme değilde, namazı kılamayacağını anladıktan sonra, sabah namazı erken kılınır mı?
  7. Abdulmuizz Fida
    أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ

    Vakit girmeden namaz kılınmaz. Namazın şartlarından vakit vardır ki , her vakitte vaktin namazı kılınır. Cem etme istisnaları vardır. Bunun haricinde her hangibibir sebeb vakti öne-ileri çekip namazı kıldırtamaz.

    "O korkulu zamanda namazı kıldınız mı gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yanlarınız üzerinde hep Allah'ı zikredin. Korkudan kurtulduğunuzda namazı tam erkanı ile kılın. Çünkü namaz muminlere belirli vakitlerde yazılı bir farzdır." (Nisa 103)
  8. Birtat
    İyi Bilinen Üye

    Hak Razı Olsun

Sayfayı Paylaş

Yüklüyor...