Eminevim Sistemi Caiz mi?

Konu, 'Ticaret - Faiz - Kumar' kısmında hivcvs tarafından paylaşıldı.

  1. hivcvs
    Islam-TR Üyesi


    eminevim ile alakalı bir yazı okudum arkadaşlar, bu sistemi merak edenler buyurup okusunlar:

  2. eL_Muhacir
    Cemaat cihad için,cihad cennet içindir !!!


    valla kardeş bizim bi akraba aldı evi şuan hala taksitlerini ödüyorlar.


    organizasyon ücretleri değişiyor mesela 60 bin tl 3,500 tl 70 bin tl 4,500 tl bu şekilde çıkıyor organizasyon ücreti.

    sözleşme kağıdında şöyle bir durum var aidatı geciktirme gibi bir durum oldumu 100/2 gecikme zammı ekliyorlar.bu durumda şöyle geçerli mesela şuan belli bir peşinat verdin ama daha eve girmedin ama aydan aya ödüyorsun aidatları bu zaman zarfında 1 2 ay vermedin mi gecikme zammı falan yok ama eve girdikten sonra onlara haber vermeden aidatı geçiktirirsen 100/2 zam ekliyorlar.kısacası böyle bir durum olmaması için onlara haber vericen.

    işin kötü tarafı ise organizasyon ücretlerinin değişmesi

    bişey daha unuttum onuda eklim


    mesela zamanla bir hasta durumu veya ne bilim başına bir iş geldi paraya sıkıştın ve ödediğin bütün aidatları geri almak istiyorsun bu durumda bütün ödediğin aidatları hepsini verip sadece organizasyon ücretinin sadece yarısını alıyorsun diğer yarısı onlara kalıyor.


    benim bildiğim bu kadar kardeş
  3. fmy1984
    Islam-TR Üyesi

    Arkadaşlar,tamamen ön yargılı yorumlar yapılmış(haklı olarak). Eminevim-Emin Otomotiv Antalya Şube personeli olarak; Eminevimin güvenilirliğiyle ilgili şunları söyleyebilirim.

    1- Şirketimiz 21.yılına girdi ve geçmişinde en ufak bir pürüz,mağduriyet,zarar vs. yok. Geçen 20 yılda sayısız şirket,holding.banka vs. batıp giderken, Emin Otomotiv Türkiye genelinde 70.000'i aşkın teslimatıyla hala sürekli yükselen ivmesiyle hizmetlerine devam ediyor.

    2- Şirketimiz; Türkiye genelindeki katılımcıların şirketin banka hesaplarına yatırdıkları org.ücreti haricindeki peşinat ve aylık taksitlerin tamamını ay sonunda teslimat sırası o ay gelmiş katılımcılarına ev,arsa,dükkan,araç vs. alıp, kalan borcunuz miktarınca satılamaz kaydı koyarak, o ay toplanıp dağıtılan tüm paraların hakkını korumuş oluyor.

    3- Her ay toplanan tüm parayı 2.maddede belirttiğim şekilde elden çıkarttıkları, her hangi bir şekilde gelir elde amaçlı vs. ticari faaliyette kullanmadıkları için kesinlikle geçmişte yaşanan ihlas,kombassan,yimpaş vs. durumlarla karşılaşılması imkansız.

    4- Son olarakta şunu belirteyim Eminevim - Emin Otomotiv A.Ş., Sanayi ve Ticaret Bakanlığının izni,onayı ve denetimi altında çalışmaktadır.

    Faize bulaşmadan bir şeyler sahibi olmak isteyen herkes; mutlaka telefonla da olsa bizimle irtibata geçip aklındaki her şeyi sorsun.

    Şirketimizin şu an 40'a yakın şubesi var. www.eminevim.com web sitemizden kendinize en yakın şubeye veya genel merkezimize ulaşıp detaylı bilgi sahibi olun.
  4. g.z.m
    Islam-TR Üyesi

    1. hocam ben size emin evim organizasyonu caiz midir diye bir soru soracağım. Sizin bu konuda daha önce verdiğiniz fetvayı okudum. Ancak bu sistemin size tam anlatılmadığını düşünerek tatmin olamadım. Şimdi ben size yapılan işi en ince detayına kadar anlatayım size zahmet cevap verirseniz sevinirim. 80.000 tl’lik ev için 120 kişilik gruba giriyoruz 5.000 tl organizasyon ücreti 4.000 tl peşinat ilk taksit 634 tl ikinci taksit 554 tl ikinci ay ev bana çıkarsa 934 tl x 118 ay sabit taksit ödeyeceğim. Hocam şimdi 80.000 tl’yi emin otomotiv bana vermiyor diğer üyelerin taksit toplamından bana ev alıyor.bu iş için başında benden 5.000 tl organizasyon ücreti+4.000 tl peşinat+634 tl 1.taksit+554 tl 2.Taksit+934 tl X 118 ay=110.212 tl Toplam 120.400 lirayı benden tahsil ediyor. 80.000-120.400 = 40.400 tl benden alıyor. Başta organizasyon ücretini peşin aldı. Bana parayı emin otomotiv vermedi. İnşaatı yapıp evi bana emin otomotiv vermedi. 120 kişilik gruptan topladı her ay gitti bir kişiye 80.000 tl’lik ev aldı. Emin Otomotivin cebinden para çıkmadı bir nevi gün yapıldı her ay gündeki bir kişiye ev alındı. Peki Hocam aradaki 40.400 tl kime gitti ve ne diye alındı. Ortada ev yok para yok 120 kişiyi bir araya getiriyorsunuz ve bunun karşılığı peşinen 5.000 tl alıyorsunuz. Ama gündeki gibi biz ödemeyi toplamda 80.000 e göre sabit yapmıyoruz 80.000 tl’yi 120.400 tl olarak ödüyoruz. 40.400 tlx120 kişi grup = 4.848.000 (Trilyon) gibi dev rakam ne için ne amaçla kimin cebine giriyor? Bu caiz midir? Hocam ortada İslam’ın caiz gördüğü bir sistem olarak lanse edilen çok büyük bir rant, aldatmaca ve belirsizlik yok mudur? İlla faiz veya caiz olmaması için insanlara kira yardımı,%2-3-4 Komisyon gibi laflarla herkesten alınan 40.400 tl’yi islamın neresine koyabiliriz. 120 kişi bir araya gelse her ay 667 tl x 120 kişi = 80.040 tl her ay bir kişiye ev alınabilir ve firma organizasyon ücreti olarak 5.000 tl’yi alsın ama herkes 85.040 tl ödesin. Doğrusu bu değil midir? Ortada yapılan bir inşaat yok şirket herhangi bir para ortaya koymuyor ki enflasyonik değer kaybı olsun neye göre kişi başı 40.400 tl alıyor bu nasıl caiz oluyor. Üye olan bir kişi olarak yukarıdaki sisteme göre ödeme yapan kişi olarak kafam allak bullak oldu beni aydınlatırsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür eder.



    Emin EVİM

    Dolayısıyla burada ele alacağımız, bilinen bir firma tarafından uygulanan bir sistem olacağından dolayı, sorunun içerisinde geçen firmanın ismini E firması diye değiştirerek vereceğiz. İslam fıkhına uymayan durumları, E firmasının kendi sitesindeki çalışma sistemlerini anlatan bölümden alıntılayıp belirtmeye çalışacağız. Amacımız Müslümanların bilmeden helal paralarını harama çevirmemeleri için bir ikazda bulunmaktır. Yoksa kimseyi rencide etmek değildir. Mavi kalın puntolar E şirketinin sitesinden alınmıştır.

    Öncelikle ev alacak kişi ne kadarlık bir ev almak istediğini belirler.

    (Ör: 80.000 TL)

    * Daha sonra kaç ay taksit yapılacağını belirtir.

    ( 60 aydan 120 aya kadar)

    * Taksit sayısı, aynı zamanda o grupta kaç kişi olduğunu belirtir.

    ( 60 ay taksit = 60 kişilik grup)

    * Her ay gruptaki kişilerin ödediği taksit bir ev parası eder.

    * Bu sistemde ev almak için, evin toplam değeri üzerinden %10 peşinat + organizasyon ücreti ödenir
    _goksugüzel_

    3 Şubat 2011 18:10 Düzenle Sil
    Peşinat + Organizasyon ücretinin ödenmesiyle sisteme giriş yapılmış olunur.

    Buradaki açıklamalara göre ortada mevcut olan bir ev üzerine bir satış gerçekleşmeyip, bilakis aralarında fiyatını tespit ettikleri, sıfatlarının hiç bilinmediği madum (mevcut olmayan) bir malın satışı yapılmaktadır. Bu durumda bu akit dört mezhep kurallarına görede batıldır. Dinen hiçbir geçerliliği yoktur. Ayrıca, eğer firma ev satıyorsa aldığı organizasyon ücreti de anlamsızdır. Kişi kendi sattığı maldan nasıl organizasyon ücreti alır. Yok eğer satmıyor da iştirakçilerden para toplayıp, her ay birine ev parası veriyorsa bu durumda her ay iştirakçilerden belli miktarlarda şartlı borçlanma yapıp, sonra iştirakçilerden birine her ay topladığını borç olarak vermiş oluyor. Aslında sistem tam anlamıyla bir para borçlanma sistemi oluyor. Tabii bu durumda organizasyon parası da verdiği borcun üzerine fazlalık talebi olduğu için açık faiz olur.

    Her ay havuzda toplanan bir ev parasıyla noter huzurunda yapılan sıra tespiti sonucu bir kişiye ev alınır. Tıpkı halk arasında yapılan altın günü gibi

    Tahmin ediyorum ki, bu sistemi halk arasındaki altın günü caiz olduğu varsayımıyla oluşturdular. Hâlbuki ulemanın bu konuda ihtilafı söz konusu olup, fıkıh kuralları bunun caiz olmamasını gerektirir. Çünkü bu açıkça şartlı borçlanmadır. Bu ise haramdır. Şayet caiz diyenleri taklit ettiklerini varsayarsak, bu seferde organizasyon parası yine sorun çıkarır. Çünkü yapılan altın günlerinde organizasyon ücreti olarak kimsenin kimseye herhangi bir ödeme zorunluluğu yoktur.

    Bu sistemde ilk ay evini alan kişiler kiradan kurtulup kendi evlerine geçtikleri için kendinden sonra alacak gruptaki diğer kişilere bir miktar kira yardımı yapar. Çünkü evini ilk alan kişi gruptaki diğer kişilerin parasıyla ev almıştır ve henüz onlar kirada oturmaktadır.

    İlk alanlar evin değeri üzerinden ödedikleri kira yardımıyla bir miktar fazla ödeme yapar. Sırasını bekleyenler ise kira yardımı aldıkları için evin değeri üzerinden daha az ödeme yapar.

    Buradan anlaşılan; Kurası erken çıkan iştirakçinin, borçlanılan paranın üzerine bir de diğer katılımcılara kira desteği olarak belli bir miktarı ödeme zorunluluğunun olmasıdır. Geride de söylediğimiz gibi şayet ortada belli bir satılan ev olsa idi ödenilecek bu miktarı evin bedeli üzerine ekleyerek bir cevaz bulunabilirdi. Ancak ortada ev olmayınca yapılan akit bir karz (borçlanma) akti olur. Tabii bu durumda da ödenen bu miktar ancak faiz olacaktır.

    Bunlar benim ilk etapta gözüme çarpan olumsuzluklardır. Bu kadarı bile, bu sistemin İslam fıkhına uygun olmadığını söylemek için yeterlidir. O nedenle daha derinleştirmeye gerek yoktur. Bizim Müslüman kardeşlerimize tavsiyemiz bu tür sistemlere katılmamalarıdır.
  5. turk19
    Islam-TR Üyesi

    Esselamün aleyküm kardeşlerim, ben Fransada doğup büyüdüm evliyim çocuklarım var. Bende tabiki faizsiz bir ev alayım dedim ve Eminevim sistemini araştırdım, ilk başta çok sevindim ve elhamdulillah sonunda Zengin Müslümanlar uyandı felan dedim ve araştırmaya başladım ama tatmin olmadım neden derseniz yukardaki kardeşimizin hesapları ve tespiti çok enteresan. Yani faizin adını değiştirmişler konu bu :) benim en çok üzüldüğüm ise İslam adına yapılan şeyler. Hiç ölmeyecekmisiniz ? Hiç hesap vermeyecekmisiniz ? Sizin aileniz çocuğunuz yokmu Hiçmi korkmuyorsunuz ALLAH'tan. Kombassan, Yimpaş vs... Sizlerin yüzünden Müslümanlara güven kalmadı Konya Mahşerde hesabın büyüktür ve Haşim Bayram neyse Biriktir paranı al evini abim
  6. salihmusab
    Islam-TR Üyesi

    Soru: Ev sahibi olmada büyük kolaylıklar sağlayan Xxxx isimli ev satın alma şirketinden ev almak caizmidir ?
    Bazıları bu sistem ile ev almaya cevaz verir iken, bazıları vermiyor. İki tarafında neye göre fetva verdiklerini ve hangi fetvanın ne sebeple doğru olduğunu izah edebilirmisiniz.




    بسم الله الرحمن الرحيم

    Cevap: Günümüz ekonomik şartlarında bir Müslüman'ın faize bulaşmadan ev gibi ancak büyük paralarla alınabilmesi mümkün olan malları alabilmesi, neredeyse imkansız olduğu için değişik sistemlere ortaya konmuştur. Dolayısıyla burada ele alacağımız, bilinen bir firma tarafından uygulanan bir sistem olacağından dolayı, sorunun içerisinde geçen firmanın ismini Xxxx firması diye değiştirerek vereceğiz. İslam fıkhına uymayan durumları, Xxxx firmasının kendi sitesindeki çalışma sistemlerini anlatan bölümden alıntılayıp belirtmeye çalışacağız. Amacımız Müslüman'ların bilmeden helal paralarını harama çevirmemeleri için bir îkazda bulunmaktır. Yoksa kimseyi rencide etmek değildir. Mavi kalın puntolar Xxxx şirketinin sitesinden alınmıştır.


    Öncelikle ev alacak kişi ne kadarlık bir ev almak istediğini belirler.
    (Ör: 80.000 YTL)

    * Daha sonra kaç ay taksit yapılacağını belirtir.
    ( 60 aydan 120 aya kadar)

    * Taksit sayısı, aynı zamanda o grupta kaç kişi olduğunu belirtir.
    ( 60 ay taksit = 60 kişilik grup)

    * Her ay gruptaki kişilerin ödediği taksit bir ev parası eder.
    * Bu sistemde ev almak için, evin toplam değeri üzerinden %10 peşinat + organizasyon ücreti ödenir.
    * Peşinat + Organizasyon ücretinin ödenmesiyle sisteme giriş yapılmış olunur.
    Buradaki açıklamalara göre ortada mevcut olan bir ev üzerine bir satış gerçekleşmeyip, bilakis aralarında fiyatını tespit ettikleri, sıfatlarının hiç bilinmediği madum (mevcut olmayan) bir malın satışı yapılmaktadır. Bu durumda bu akit dört mezhep kurallarına görede bâtıldır. Dinen hiçbir geçerliliği yoktur. Ayrıca, eğer firma ev satıyorsa aldığı organizasyon ücreti de anlamsızdır. Kişi kendi sattığı maldan nasıl organizasyon ücreti alır. Yok eğer satmıyor da iştirakçilerden para toplayıp, her ay birine ev parası veriyorsa bu durumda her ay iştirakçilerden belli miktarlarda şartlı borçlanma yapıp, sonra iştirakçilerden birine her ay topladığını borç olarak vermiş oluyor. Aslında sistem tam anlamıyla bir para borçlanma sistemi oluyor. Tabii bu durumda organizasyon parası da verdiği borcun üzerine fazlalık talebi olduğu için açık faiz olur.
    Her ay havuzda toplanan bir ev parasıyla noter huzurunda yapılan sıra tespiti sonucu bir kişiye ev alınır. Tıpkı halk arasında yapılan altın günü gibi
    Tahmin ediyorum ki, bu sistemi halk arasındaki altın günü caiz olduğu varsıyımıyla oluşturdular. Halbuki ulemanın bu konuda ihtilafı söz konusu olup, fıkıh kuralları bunun caiz olmamasını gerektirir. Çünkü bu açıkça şartlı borçlanmadır. Bu ise haramdır. Şayet caiz diyenleri taklit ettiklerini varsayarsak, bu seferde organizasyon parası yine sorun çıkarır. Çünkü yapılan altın günlerinde organizasyon ücreti olarak kimsenin kimseye herhangi bir ödeme zorunluluğu yoktur.
    Bu sistemde ilk ay evini alan kişiler kiradan kurtulup kendi evlerine geçtikleri için kendinden sonra alacak gruptaki diğer kişilere bir miktar kira yardımı yapar. Çünkü evini ilk alan kişi gruptaki diğer kişilerin parasıyla ev almıştır ve henüz onlar kirada oturmaktadır.
    İlk alanlar evin değeri üzerinden ödedikleri kira yardımıyla bir miktar fazla ödeme yapar. Sırasını bekleyenler ise kira yardımı aldıkları için evin değeri üzerinden daha az ödeme yapar.
    Buradan anlaşılan; Kurrası erken çıkan iştirakçinin, borçlanılan paranın üzerine bir de diğer katılımcılara kira desteği olarak belli bir miktarı ödeme zorunluluğunun olmasıdır. Geride de söylediğimiz gibi şayet ortada belli bir satılan ev olsa idi ödenilecek bu miktarı evin bedeli üzerine ekleyerek bir cevaz bulunabilirdi. Ancak ortada ev olmayınca yapılan akit bir karz (borçlanma) akti olur. Tabii bu durumda da ödenen bu miktar ancak faiz olacaktır.
    Bunlar benim ilk etapta gözüme çarpan olumsuzluklardır.Bu kadarı bile, bu sistemin İslam fıkhına uygun olmadığını söylemek için yeterlidir. O nedenle daha derinleştirmeye gerek yoktur. Bizim Müslüman kardeşlerimize tavsiyemiz bu tür sistemlere katılmamalarıdır.
    Allah en doğruyu bilendir.
  7. HAMAS
    Islam-TR Üyesi

    abdulmuiz abi sen ne diyorsun bu sistem için ?
  8. Abdulmuizz Fida
    أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ

    Bu tür organizasyon şirketleri ve alışveriş seçenekleri hassas değerlendirilmeli, caiz olan yanlarının yanında caiz olmayan yanları da bulunması mumkundur.

    Tesbit edebildiğim konu içeriklerini madde madde eklemeye çalışacağım :

    1- Bu tür organizeleri düzenlemelerinden dolayı "Katılım ücreti" alınması/verilmesi caizdir.

    2- Ortada olmayan bir malın (ev / araba vs) satışının geçerli olması için malın var olması ya da tesliminin mümkün olması gerekir. Zira olmayan bir şeyin satımı batıldır. Muşteri, alacağı evi daha en baştan (bina, kaçıncı katta, arsa vb) seçebilmeli, alışverişi onun üzerine yapmalıdır. Sonradan kura ile çıkacak mal, muallakta iken ödeme yapılamaz.

    3- Alınan malın fiyatı en baştan bilinerek (kesin belirlenmiş bir fiyat üzerine) andlaşma yapılmalıdır.

    4-
    Kura ile teslim andlaşmalı alışveriş sisteminde, Kuranın erken çıkması durumunda anlaşılan / belirlenmiş olan aylık ödeme taksit miktarı arttırılmaktadır ki (Kura çıkan kimse ise, grup üyelerine %3,5 -üç buçuk- kira yardımı yapmaktadır. Bu şekilde ilk ay kura çıkıp ev alınan kimse ile son ay ev sahibi olan kimsenin enflasyondan kaynaklanan paranın değer kaybetmesinden etkilenmemesi sağlanma niyetiyle), bu caiz değildir.

    5-
    Bu tür şirketler (genelde) Alışverişi üzerine anlaşılan (satın alınan) malın (ev / araba vs) kendisini ipotek ederler ki, satın alınan malın kendisinin ipotek edilmesi alışverişi fasid kılar, caiz değildir. Bu sebeble eğer illâ ki ipotek alacaksa, satın alınan maldan başka bir malı ipotek yapmaları gerekir ki, bunu da çok zor kabul etmektedirler.

    Âişe (r.anhâ)'dan, şöyle nakledilmiştir:
    "Peygamber (s.a.v.), Ebû Şahn adında bir Yahudî'den veresiye yiyecek satın aldı ve demirden zırhını ona rehin verdi"
    (Buhârî, İstikrâz, I, Bûyu,14)

    Katâde'nin, Enes (r.anh)'dan rivayeti ise şöyledir:
    "Rasûlullah (s.a.v) Medîne'de bir Yahudi'nin yanına zırhını rehin bıraktı ve ondan âile fertleri için arpa satın aldı"
    (el-Cassâs, Ahkâmu'l-Kur'ân, II, 258)

    6- Organizasyondan çıkmak için” bunu alışverişin öncesinde konuşmak gerekir.
    İmam Ebu Hanife ve İmam Şafi'ye göre, böyle bir şart (hıyaru’ş-şart = sonradan vazgeçebilirim) ancak 3 gün için geçerli olur. Daha fazla bir süre için geçerli değildir. Böyle bir şart koşulduğu takdirde sözleşme fasid olur.
    Hanefi Mezhebi muctehidlerinden İmam Ebu Yusuf ve İmama Muhammed’e göre, ihtiyaç olması durumunda“hıyaru’ş-şart”kaydını koymak, aylarca sonrası için de caizdir. Fakat, böyle bir şartın / cayma süresinin mutlaka belli olması -Malikîler dışındaki üç mezhebe göre- şarttır.
    (Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, C. 4 Sayfa: 254-257)

    7- Taraflar, işin başında yapılacak olan eşyanın tarif ve tavsifini yapıp (misâlen, yapılması planlanan evin aralarında ihtilaf çıkmayacak şekilde en ince ayrıntısına kadar özelliklerini, kullanılacak ürünün kalitesi vs. belirlenmeli) mâlum hale getirmek mecburiyetindedirler.
    Masnu'un (siparişi verilen malın, misâlen ev), bedeli peşin veya veresiye olarak ödenebilir. Masnu', tarif ve tavsiyeye uygun olarak imal edilmemişse/yapılmamışsa, mustasnı' (işi yaptıran, siparişi veren, muşteri), onu kabul veya red hususunda muhayyer olmalıdır. İsterse kabul eder, isterse reddeder.

    8- Gününde / vâdesinde ödenmeyen taksitlerden dolayı gecikme zammı adı altında normal taksitten fazla ödeme (faiz) alınır!


    Not :

    Organizasyon hakkında bilgim bunlardan ibarettir. Yanlış bildiğim ya da sistemlerinde yapılan değişiklikler sebebiyle açıkladığım bazı maddelerde düzeltme, eksiltme ya da ilaveler yapılabilir.
    Tüm bu duruma rağmen, mevcut düzendeki işleyişi halinde bu tür organizasyonlardan uzak durulması (en azından ihtiyâten) hayırlı görüyorum.

Sayfayı Paylaş

Yüklüyor...