Çözüldü Burna Veya Vücudun Herhangi Bir Yerine Küpe Takmanın Hükmü Nedir?

Konu, 'Fıkıh ve Fıkıh Usulu' kısmında DAVA tarafından paylaşıldı.

  1. DAVA

    DAVA Islam-TR Üyesi

      
    Merhabalar hocam, benim size bir sorum olacak? Malum günümüz gençliği arkadaşlarına özenerek burunlarına ve kulaklarına delik açtırıyorlar. Ben bir anne olarak bunu hoş görmüyorum. Bunun dinimizdeki yeri nedir? Kulakta üçten fazla küpe var. Göbeklerinde ve burunlarında var. Hızma deniyor zannedersem. bunların hakkında bilgi verirseniz memnun olurum. Teşekkür ederim.




    bizim cevabımız ,



    "Kim bir kavme benzerse onlardandır" buyuran Efendimiz doğru söylemiştir. Bunun anlamı şudur; kim birilerine özenirse onları taklit etmeye başlar ve bu taklit sonunda onu da onlardan yapar. Ya da zaten onlar gibi idi ki onları taklit etti ve onlara benzemeye çalıştı. Ne var ki burada benzemekle, benzemeye çalışmayı birbirinden ayırmak gerekir. Bir insan elinde olmadan herhangi bir hususta diğerlerine benzeyebilir. Bu o kadar önemli değildir: yasaklanan bu değildir, benzeme için çaba göstermektir.
    Bu durum bir kültür kaymasıdır. İnsanların düşüncelerini, inançlarını oluşturan zemin, yaşadığı kültürdür. Sizin siz olabilmeniz için size özel kültürünüzün olması gerekir. Kültür, ürettiğiniz bilgilerinizin hayata yansıyan ve yaşama biçimi haline gelen görüntüleridir. Bunlardan her hangi birinin kaybolması halinde yerini bir başka kültürdeki benzeri doldurur. Ya da bir başka kültürden aldığınız her uygulama veya görüntü, sizin olanı kaçırır, hayatınızdan çıkarır. Böylece siz, yavaş yavaş siz olmaktan çıkar ve kültürünü aldığınız olursunuz. Oysa İslam insanın kendi başına, özgün bir kimlik edinmesini ister. O tek başına en üstün kimliktir. Öyleyse sözünü ettiğiniz görüntüler, bir kültürsüzlüğün, kimliksizliğin ürünüdür. Gençliğimizin yavaş yavaş bir yerlere doğru kaydığının belirtisidir. Hiçliğe, kişiliksizliğe, nihilizme doğru gittiğinin göstergesidir. Böyle anlamsızlıklara İslam elbette iyi bakmaz ve bunları birer sari / bulaşıcı hastalık olarak görür. Bidat olarak değerlendirir. Efendimizin ifadeleriyle, "Bütün bidatler dalalettir, bütün dalaletler de insanı cehenneme götürü". Ya da, "Kim iyi bir çığır açarsa onun sevabını alır, ona bakarak o yoldan gidenlerin sevabını da alır ve onların sevaplarından da hiçbir şey eksilmez. Kim de kötü bir çığır açarsa onun günahını alır, o yoldan gidenlerin günahını da alır ve onların günahlarından da hiçbir şey eksilmez".


    Kaynak: Kulak ve Burun Küpesi - Faruk Beşer
  2. huzur yolu

    huzur yolu Islam-TR Üyesi

    Allah razı olsun inşaAllah..

    acaba erkeklerin yüzük takmasında bir sakınca var mıdır? bayanlarda da sıkça gördüğüm başparmağa veya işaret parmağa yüzük takmak caiz midir? ara sıra başparmağıma ben de takıordum ama artık takmıorum..
  3. samanpan

    samanpan . Yetkili Kişi Site Admin

    altın takmak haram erkeklerde.
    gümüş yüzük efendimiz de takarmış.
    kadınlarda ise farklı parmaklara takmanın hükmü konusunda bi hadis bilmiyorum.
    yalnız düşüncem şu ki tesettür ,setretmek demek.açığa çıkartmak demek değil. eğer dikkat çekmek için değişik parmaklara takılıyorsa doğru değildir.
  4. huzur yolu

    huzur yolu Islam-TR Üyesi

    ewt ben de öyle düşündüğüm için takmıorum artık..

    Allah razı olsun..
  5. Enfal.571

    Enfal.571 İyi Bilinen Üye Forum Yöneticisi

    s.a. bacim., ben az cok arastirabildim. bircok vaize hanimlar haram oldugunu söylüyordu, lakin nedenini hic ögrenememisdim.
    olay (benim bildigim kadariyla) söyle:
    yahudiler özel günlerinde bas (ve söylenilenlere göre isaret parmagina) yüzük takiyorlarmis. onlarda dini birseymis, biz müslümanlara kafirleri taklit etmek kesinlikle yasaklandigi icin bizimde bas parmagimiza yüzük takmamami lazim. ama bir ablanin dedigine göre onlarin o özel günlerinden haric günlerde takmamizda bi sakinca yokmus, lakin ben o özel günleri bilmedigim icin bas ve isaret parmagima hic yüzük takmam.
  6. hayalet

    hayalet Islam-TR Üyesi

    kardeslerim Rabbim sizlerden Razi olsun InsaALlah , yalniz bisey sormak istiyorum egerki bu mesela bazi hanimlarda diyelimki sadece biraz hastalik gibi bisey olursa , yazilanlar net acik ortada ama hanimlar hani duskundur boyle seylere o bakimdan

    yani illa bunlara benzemek icin degilde sadece hoslandigi icin olursa
  7. samanpan

    samanpan . Yetkili Kişi Site Admin

    öyle bişey olmaz abla. kim kime benzerse ondandır sözü var. mesela sen zehir içmiş olsan yanlışlıkla ! diyebilir misin , yanlışlıkla içtim beni zehirleme...
    olmaz tabi ki...
    ayrıca su da var ki sahabe anlayışı içinde olmamız lazım.
    onlara bi ayet indiğinde ne yapııyorlarsa anında terkederlermiş. çok içki içiyolar mesela. içki ayeti iniyo. orda kesiliyo herşey. bizde doğruyu öğrendiğimiz anda ne kadar alışık olsakta bırakmalıyız...
  8. hayalet

    hayalet Islam-TR Üyesi

    kardesim Allah CC razi olsun InsaALlah cok haklisin dogru soze diyecek bisey yok
  9. ABDULHAK

    ABDULHAK Üye Yetkili Kişi Site Admin

    YÜZÜK TAKMANIN HÜKMÜ

    "Hanefi fûkahası: "Mühür vurmaya ihtiyaçları olduğu için; Ulû'lemr ve kadı yüzük takınır. Başkası için efdal olan yüzük takınmayı (mühür bulundurmayı) terk etmektir. Çünkü ona (mühüre) ihtiyaç yoktur" (İbn-i Humam-Fethû'l Kadir-Beyrut: 1317 C: 8, Sh: 96. Ayrıca Musannıf İbrahim Halebi-İzahlı
    Multeka El Ebhur Tercemesi-İst: 1976 C: 4, Sh: 150, İmam-ı Merginani-A.g.e.C:4,Sh: 82) hükmünde müttefiktir. Buradaki incelik; yüzüğün mühür olarak kullanılmasının, umerâya tahsis edilmesidir.


    Demir, taş ve heykel yapımında kullanılan tunçtan imal edilmiş yüzüklerin takılması haramdır.

    Hanefi mezhebine göre yüzük gümüş olursa erkek ve kadın için mübahtır. Tunç, demir gibi şeylerden olursa erkek için haramdır.
    Şafi'i mezhebine göre ise gümüş yüzük takmak sünnettir. Çünkü Peygamber (sav) gümüş yüzük takardı.
    Enes'den rivayet edilmiştir:
    Peygamber (sav) Kisra, Kayser ve Necasi'ye birer mektup yazmak istedi. Peygamber'e (sav) "Bunlar mühürsüz mektup kabul etmezler denildi.
    Bunun üzerine Peygamber (sav) gümüş bir yüzük yaptırdı. Ve üzerindeki nakış "Allah'ın Rasulu Muhammed cümlesinden ibaretti.
    Rasûl-u Ekrem (sav) parmağında tunçtan imal edilmiş yüzük bulunan kimseye hitaben: "Bana ne oluyor! Sende putların kokusunu buluyorum" demiştir.

    Bureyde (radıyallahu anh) anlatıyor:
    Rasulullah (aleyhissalatu vesselam)ın yanına, parmağında demir yüzük bulunan bir adam uğramıştı. (Yüzüğü görünce):
    Niye bazılarınızın üzerinde ateş ehlinin süsünü görüyorum! buyurdu. Adam derhal onu çıkarıp attı.

    Sonra parmağında sarı renkli (pirinç) yüzük taşıyor olduğu halde geldi. Bu sefer.

    Niye sende putların kokusunu hissediyorum? dedi Bilahare adam Altın yüzük takmış olarak geldi`? Bu sefer de:
    Sende niye cennet ehlinin süsünü görüyorum? dedi.
    Bunun üzerine adam: Öyleyse yüzüğüm neden olsun? diye sordu.
    Gümüşten dedi, ancak ağırlığı bir miskale ulaşmasın.

    (Tirmizi, Libas 43, (1786); Ebu Davud, Hatem 4, (4223); Nesai, Zinet 47, (8,172).
    Hz. Ali (ra)'den rivayet edilen bir Hadis-i Şerif'te de: "Rasûlullah (sav) erkeklere altın yüzük takmayı nehyetti" denilmiştir. (İmam-ı Merginani-A.g.e. c: 4, Sh: 82, İbn-i Humam-A.g.e. C: 8, Sh: 95)
    Erkeğe sadece gümüş yüzük takmak mübahtır.

    Hanefî mezhebine göre, maddesi ne olursa olsun ihtiyaç duyulmaması halinde yüzük takılmaması daha iyidir.
    Altından yapılan yüzükleri erkekler takamazlar. Takarlarsa haram işlemiş olurlar. Kadınlar ise takabilirler (el-Mevsılî, el-Ihtiyar fi Ta'lili'l-Muhtar, Mısır IV, 224.Merginânî, el-Hidaye, IV, 82; Ibn Abidîn,

    Reddu'l Muhtar, Ist. 1233, V, 216))
    Hz. Peygamber bir hadisinde; "İpek ve altın ümmetimin erkeklerine haram, kadınlarına helal edilmiştir" (Tirmizî, Libas, 1.) buyurmuştur.

    Yüzüğün hangi parmağa takılması gerektiği hususunda ûlema farklı görüşler ortaya koymuştur. Genellikle; sol elin küçük parmağına takılmasının gerektiği zikredilmiştir. Fakat essas olan; her iki elin küçük parmaklarına da takılabileceğidir.

    (Şeyh Muhammed b. Suleyman-Mecmuaû'l Enhûr (Şerhû Damad) - C: 2, Sh: 536. Ayrıca Şeyh Nizamuddin Feteva-ı Hindiyye-Beyrut: 1400 C: 5, Sh: 335-336. )
    Gümüşten yapılan yüzüğü hem erkekler hem de kadınlar takabilirler. Ancak, erkeklerin takacakları yüzüğün, kadınların taktıklarına benzememesi ve ağırlığının üç gramdan daha az olması gerekir. (el-Cezîrî, Kitabu'l-Fıkh ale'l-Mezahilai'l-Erbaa, II, 16; Alâuddin Abidin, El-Hediyyetu'l-Alâiyye, 1978, 318)

    Kârî'nin Cemiu'l-Vesâil'deki nakline göre konu Şafiîler arasında ihtilaflıdır. Yani bazılarına göre yüzüğün ağrlığı bir miskalden daha az olmalıdır, bazılarına göre ise böyle bir ayırım yoktur.
    Neylu'l Meârib'de bir miskalden fazla bile olsa erkeklerin de kadınların da gümüş yüzük takabilecekleri zikredilmektedir. Kari bunu Tahâvî'nin şerhlerinden de nakletmiştir.
    Malikîlere göre, iki dirhemden daha ağır olan yüzüğü takmak haramdır.
    (Sunen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 14/310-312)


    Demir, bakır, kurşun ve tunç gibi madenlerden yapılan yüzükler hem erkeklere hem de kadınlara mekruhtur.
    (el-Mevsılî, el-Ihtiyar fi Ta'lili'l-Muhtar, Mısır IV, 224)
    Akîk ve yeşim gibi kıymetli taşlardan yapılanlar ise kadın erkek herkes için caizdir.
    ( Ibn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 315)

    Huzeyfe (radıyallahu anh) anlatıyor:

    Rasulullah (aleyhissalatu vesselam)ın şöyle dediğini işittim: İpek ve İbrişim elbise giymeyin. Altın ve gümüş kaplardan su içmeyin, onlarda yemek yemeyin. Zira bu iki şey dünyada onlar (kafirler), ahirette de sizin içindir.
    (Buhari, Etime 28, Eşribe 28, Libas 25; Müslim, Libas 4, (2067); Tirmizi, Eşribe 10 (1879); Ebu Davud, Eşribe 17 (3723); Nesai, Zinet 87, (8, 198, 199); İbnu Mace, Eşribe 17, (3414)

    Yüzüğün kaşına Allah'ın, Peygamberin ya da kişinin kendi adını işletmesin de mahzur yoktur. Fakat insan ve hayvan gibi bir canlının resminin konulması günahtır. Kaşında Allah'ın ismi veya Peygamber'in adının yazılı olduğu bir yüzükle helâya giren kişi, yüzüğünü gizlemelidir. Eğer yüzük sol elinde ise taharetleneceğinde parmağından çıkarmalıdır.
    ( Ibn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 317)
    Yüzük, her iki elin her hangi bir parmağına takılabilir. Ancak, küçük parmağa takılması sünnettir.
    (Ibn Abidîn, Reddu'lMuhtar, Ist. 1233, V, 316 ;Kamil Miras, Tecrid Tercemesi, XII, 108.)
    Hz. Ali (radıyallahu anh) anlatıyor:
    Rasûlullah(s.a.v.) yüzüğümü şu parmağa koymamı yasakladı-ve eliyle orta ve ondan sonra gelen(şehadet) parmağına işaret etti- buyurdu"
    (muslim, libas(2078); tirmizi, libas(1787))

    Hz. Ali (radıyallahu anh) anlatıyor:
    "Rasûlullah (s.a.v.) yüzüğünü sağ eline takardı."
    (Ebu Davud, Hatim 5, (4226); Nesai, Zinet 49, (8, 175).)

    Peygamberimiz şahadet parmağı ile orta parmağa yüzük takılmasına müsaade etmemiştir. Yüzük küçük parmakla onun yanındaki parmağa takılmalıdır."
    (Günümüz Meselelerine açıklamalı Fetvalar,Mehmed Emre)

    Kadın için; altın yüzük takmak zînettir.
    (İmam-ı Merginani-A.g.e. C: 4, Sh: 82)
    Esasen altın yüzüğün hükmü beyan edilirken, kadınlara helâl olduğu belirtilmiştir."
Yüklüyor...

Sayfamızı paylaşarak bize destek verebilirsiniz.