BİLGİSAYAR KULLANIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Konu, 'Sağlık' kısmında deli tarafından paylaşıldı.

  1. deli
    Islam-TR Üyesi


    Bürolarda bilgisayara bağlı çalışanların yanlış oturma şekilleri, bilgisayar hastalığına neden oluyor

    Hareketleri kısıtlayan büro yaşamı risk taşıyor, bir süre sonra kronik bel, kol, bilek ağrısı şikayetleriyle doktorlara başvuranların çoğu kez geç kaliyor. Bilgisayar hastalığını önlemek için masa başında oturma sırasında, göz hizaları ve boyun açılarının ne öne ne de arkaya doğru fazlalık göstermemesi gerekiyor.

    Iste ise yarayacak bazi tüyolar:

    * Gözünüzün bakış açısı 20 - 30 derece yukarıda, ekrandan uzaklık ise ortalama 60 - 70 santim olmalı.

    * Oturduğunuz sandalyenizin yüksekliğini, kalçanın gövde üzerinde dik açı ile duracak şekilde ayarlayın.

    * Sırt, boyun ve belinizi dik tutun. Kesinlikle kambur oturmamaya çalışın. Devamlı kambur oturma eğiliminiz varsa ileride oluşabilecek meslek hastalıklarından korunmak için sırtı dik konumda tutacak postureks ismi verilen korselerden kullanın.

    * Dizleriniz 90 ve 110 derece arası bir açıda duracak şekilde çalışın. Bunu sağlamak için gerekirse ayağınızın altına küçük eğimli bir ayakkabı tahtası koyun.

    * Ayak bileklerinizi dik açıda tutun ve mutlaka yere temas ettirin.

    * Dirseklerinizi çalışmanız sırasında en fazla 90 derece bükün, daha fazla bükerek çalışılmayın.

    * Bilgisayar başındaysanız her saat başı ayağa kalkın ve dolaşın. Tekrar çalışmak zorunluluğunuz varsa 10 dakika kadar boyun ve sırt egzersizleri yapın.

    * Bilgisayarda çalışıyorsanız evraklarınızın ve kullandığınız diğer gereksinimleri yakınınızda bulundurun. Kontrolsüzce bunlara uzanıp, belinizi ve sırtınızı anormal şekilde döndürerek çeşitli risklere girmeyin.

    * Ani hareketlerden kaçının, öne eğilirken belinizin yerine dizlerinizi bükerek eğilin, vücudunuza gelen yükleri her iki bacağınıza veya kollarınıza eşit şeklide dağıtmaya özen gösterin.
  2. anaksunamum
    Islam-TR Üyesi

    İşiniz gereği bütün gün bilgisayar başında çalışıyorsunuz ama, el, boyun ve sırt ağrılarınız kimi zaman dayanılmaz oluyor. Demek ki, bilgisayar kullanırken dikkat etmeniz gereken kuralları gözardı ediyorsunuz. İşte birkaç öneri...

    [​IMG]


    Gözün bakış açısı 20 -30 derece yukarıda ve ekrandan uzaklık ise ortalama 60 -70 cm. olmalı. Ekran tepe noktasının gözlerle aynı hizada bulunmasına dikkat edilmeli.

    - Oturulan sandalyenin yüksekliği, kalça, gövde üzerinde dik açı ile duracak şekilde ayarlanmalı. Ayrıca, sandalyenin bel çukurluğuna gelecek şekilde ayarlanabildiği bir bölümü olmalı. Eğer bu bölüm yoksa, beli içine alan ve iskemleye bağlanan bel yastıkçığı kullanılmalı.

    - Sırt, boyun ve bel dik tutulmalı, kambur oturmaya kesinlikle izin verilmemeli. Kambur oturma eğilimi varsa, ileride oluşabilecek meslek hastalıklarından korunmak için, sırtı dik konumda tutmaya yarayan “postureks" adlı korselerden kullanılmalı. Ancak, en iyisi korse yerine düzenli egzersizler yaparak adaleleri geliştirmektir.

    - Dizler 90 -110 derece arası bir açıda duracak şekilde çalışılmalı. Bunu sağlamak için gerekirse ayak altına küçük eğimli bir ayak tahtası konabilir. Dizler, aynı pozisyonda uzun süre tutulmamalı ve fırsat buldukça hareket ettirilmeli.

    - Dirsekler, çalışma sırasında en fazla 90 derece bükülmeli.

    - Ayak bilekleri dik açıda tutulmalı ve mutlaka yere temas etmeli.

    - Uzun süre çalışan eller zaman zaman dinlendirilmeli, parmaklara germe egzersizleri yaptırılmalı.

    - Bilgisayarda çalışan kişilerin evrakları ve kullandığı diğer eşyalar yakında olmalı. Bu eşyalara kontrolsüzce uzanmak, beli ve sırtı anormal şekilde döndürerek çeşitli risklere girmek demektir.

    - Kişi her saat başı ayağa kalkmalı, dolaşmalı, 10 dakika kadar boyun ve sırt egzersizi yapmalı.

    Çok uzun süre oturan kişiler, aniden ayağa kalktıklarında başta omurga sakatlanmaları olmak üzere önemli tehlikelerle karşılaşabiliyor.

    - Ani hareketlerden kaçınmak, öne eğilirken bel yerine dizleri bükerek eğilmek, vücuda gelen yükleri her iki bacağımıza veya kollarımıza eşit şekilde dağıtmak, genel bel - sırt ve boyun ağrılarından kaçınmak için şart.
  3. Birtat
    İyi Bilinen Üye

    yakında;
    bilgisayar hastalıkları uzmanı genel cerrahi doktoru

Sayfayı Paylaş

Yüklüyor...