Allah (c.c.), Bizim Cennete veya Cehenneme Gideceğimizi Bildiği Halde, Neden Dünyaya Gönderdi?

Konu, 'İman / Amel - Kâza / Kâder' kısmında NurHayat tarafından paylaşıldı.

  1. NurHayat

    NurHayat Islam-TR Üyesi

      
    yine bi sitede konu açılmış fakat ben yine yanıt bulamadım...kafam karışmış değil aslında muhakkak cvbı oldunu düşşünüyorum dinimizde cevapsız soru yoktur düşüncesindeyim ...sitede ALLAH HERŞEY BİLİR MADEM CENNET CEHENNEM NİYE VAR BİZİM NEREYE GİTÇEMİZİ BİLMEZMİ? Die soru yöneltmiş bunun cevabını öğrenebilrmiyim?
  2. samanpan

    samanpan . Yetkili Kişi Site Admin

    Allah bilir. geleceği de bilir. senin günah işleyeceğini de. sevap işleyeceğini de vs. Allahın bilmesi senin yapmamanı yapmanı etkilemiyor. o gaybı biliyor sadece. sen ise kuran sünnete uyarsan cennete uymazsan şeytana uyarsan cehenneme gidersin. uyan sensin. bilen allah
  3. laylay

    laylay Islam-TR Üyesi

    Allahın ilim sıfatını biz tahayyül edemeyiz...o herşeyi bilir kul yapar...kul da irade vardır..iyiyi yada kötüyü seçmek ona kalmıştır..bir şeye karar kılmak senindir...kararı sen vericeksin...eğer karar verme sana ait olmasaydı...hayvandan farkın kalmazdı..ve hesapda vermezdin....iradeni kullanacaksın..ve kararını vereceksin...
  4. jihat fisabilillah

    jihat fisabilillah Islam-TR Üyesi

    şimdi buradaki soruyu şöyle de sorabiliriz Allah bizim cehenneme gideceğimizi bildiği halde bizi niye yarattı(bir ateistin bana sorusu) veya ikinci bir soru Allah şeytanın isyan edeceğini bildiği halde şeytanı niye yarattı hatta bu soru şöyle de devam eder.Allah şeytanı yaratıp haşa şeytani bir iş yapmıştır derler.Konuyla ilgili ayet;

    2:30 Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" demişti.

    Buradan da anlayacağımız gibi yalnız Allah değil aynı zamanda O'nun bilgilendirmesiyle melekler de insanın neler yapacağını biliyor.Burada Allah buna rağmen insanı yaratmasını
    "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" sözüyle cevap veriyor

    2:31Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti. Sonra onları meleklere göstererek, "Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi bana bunların isimlerini bildirin" dedi.
    32Melekler, "Seni bütün eksikliklerden uzak tutarız. Senin bize öğrettiklerinden başka bizim hiçbir bilgimiz yoktur. Şüphesiz her şeyi hakkıyla bilen, her şeyi hikmetle yapan sensin" dediler.
    33Allah şöyle dedi: "Ey Adem! Onlara bunların isimlerini söyle." Adem, meleklere onların isimlerini bildirince Allah, "Size, göklerin ve yerin gaybını şüphesiz ki ben bilirim, yine açığa vurduklarınızı da, gizli tuttuklarınızı da ben bilirim demedim mi?" dedi.


    Bu ayetlerden anladığımız kadarıyla Allah meleklere onlardan daha üstün olan bir varlık yaratacağını bildiriyor ve bu üstünlüğünün meleklerin Allahı gece gündüz tesbih etmesinden daha değerli olduğunu söylüyor.Peki insanın meleklerden üstünlüğü ne?Onun varoluşunun getirdiği iyilik ne ki şeytanın yaratılması ve bazı insanların cehenneme gitmesine değiyor?Tabi ki insanın iyiyi ve doğruyu kendi iradesiyle seçmesi ve tevbe edebilmesidir.Şeytanın varlığı insana bir kötülük yaptırırken insanın aynı hatadan dönmesi ile şeytanın daha büyük bir iyilik oluşmasına sebep olduğunu görüyoruz.Burada Hz Hızırla Hz Musanın kıssasını akla getirmeden olmaz.Delinen kayık kötü görünse de sonuçta doğurduğu iyiliğe değer bir eylem olarak ortaya çıkıyordu.Bu yüzden Allah ın şeytanı yaratması iyiliğin ortaya çıkmasına vesile olmuş Allah yine iyilik yaratmıştır.Şeytanın kendi hür iradesi ile yaptığı zulüm de kendisinin sorumluluğunda kalmıştır.Şimdi bazı insanların cehenneme gitmesi meselesine gelince bu insanlar hür iradeleri ile seçimlerini yapmışlar ve şeytan gibi isyan edenlerden olmuşlardır.Onların varlığı şeytan gibi iyiliğin ortaya çıkmasına vesile olmuş ve iyi insanların insan olarak(melek olarak değil) doğruyu bulma erdemine kavuşmalarına sebep olmuşlardır.İkincisi insanlar hiç yaratılmasaydı denebilir.Kötü insanların kötülüğünden dolayı insanların yaratılmaması demek kötü insanların daha varolmadan iyi insanların varolmasına engel olmaları demek olurdu ki Allah böyle bir kötülüğe izin vermezdi.O halde yaratma eylemi bu kötülükten kurtulmak için her halde olumludur.
  5. Hafsa binti Ömer

    Hafsa binti Ömer Islam-TR Üyesi

    kardeş anlamak isteyene yukarıdaki ayetler herşeyi anlatıyor ..amma ...anlamak istemezse insan kulakları mühürlü,gözleri kör olursa sen ne kadar anlatırsan anlat anlamak istemez...
    Allah kimseye zor ile günah işletmez. İnsan, kendi isteği ile günah işlemektedir. Allah her insanın Cennete veya Cehenneme gideceğini ezelde biliyordu. Bu bilgisine kader denir. Ezeldeki takdir, bir emir değil, bir ilimdir.Allah ezeli ilmi ile, kullarının kendi istekleri ile yapacakları işleri bilir. Bilmesi ise, insanların sevap veya günah işlemesine tesir etmez. Mesela bir öğretmenin, bir öğrencisinin imtihanda kazanamayacağını önceden bilmesi, o öğrencinin imtihanını etkilemez. Öğrenci imtihanı kazanamayınca, (Sen benim kazanamayacağımı daha önce söylüyordun) diyerek suçu öğretmene yüklemesi doğru olur mu hiç? Takvimlere, bir yıl içinde güneşin ne zaman doğup, ne zaman batacağı hesaplanarak yazılmıştır. Güneş, takvimde bildirilen saatlerde doğup batar. Güneş, takvime öyle yazıldı diye mi, güneş o saatte doğup batıyor? Takvimlere yazılması, güneşin doğup batmasına hiç etki eder mi? Suç takvime bulunur mu? Levh-i mahfuzda yazılan kaderimiz, sanki takvime benzemektedir.

    İşte ’ın da ezeli ilmi ile, kulların günah veya sevap işleyeceklerini bilmesi, kulların işlerine zorla bir müdahale değildir. Sevap da, günah da işleyen kendi arzusu ile işlemektedir. Zaten öyle olmasa idi, sevap işleyene mükafat, günah işleyene ceza verilmesi anlamsız olurdu.....bazı insanlar herşeyi zora sokar aslında cevap açıklayıcı da olsa Allahın kelamı da olsa anlamak istediği gibi anlar derine inildikçe sorular da çoğalır (konuyu açan kardeşimi tenzih ediyorum)anlayanlardan olalım inşeAllah ...
  6. eL_Muhacir

    eL_Muhacir Cemaat cihad için,cihad cennet içindir !!! Yetkili Kişi Forum Yöneticisi

    4797 - İbnu Amr İbni'l-As radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, elinde iki kitap olduğu halde yanımıza geldi ve:
    "Bu iki kitap nedir biliyor musunuz?" buyurdular. Cevaben:
    "Hayır, ey Allah'ın Resûlü! bilmiyoruz. Ancak bildirmenizi istiyoruz!" dedik. Bunun üzerine sağ elindekini göstererek:
    "Bu Rabbülâlemin'den (gelmiş) bir kitaptır. İçerisinde cennet ehlinin isimleri mevcuttur. Hatta onların babalarının ve kabilelerinin isimler de mevcuttur ve sonunda da icmal yapmıştır. Bunlara asla ne ilave yapılır, ne de onlardan eksiltmeye yer verilir. Hiç değişmeden ebedi olarak sabit kalır" buyurdular. Sonra sol elindekini göstererek:
    "Bu da Rabbülâlemin'den bir kitaptır. Bunun içinde de ateş ehlinin isimleri, onların atalarının isimleri ve kabilelerinin isimleri vardır. En sonda da icmâllerini yapmıştır. Bunlara asla ne ziyade yapılır, ne de eksiltmeye yer verilir!" buyurdular. Ashabı sordu:
    "Öyleyse ey Allah'ın Resûlü, niye amel ediliyor? Madem ki her şey önceden olmuş bitmiş, yazılmış ve artık yazma işinden fariğ olunmuş (bir daha yapma gayreti de niye)?"
    Resûlullah şu cevabı verdi:
    "Siz amelinizle doğruyu ve istikameti arayın! İtidali koruyun, Zira, cennetlik olan kimsenin ameli, cennet ehlinin ameliyle sonlanır; (daha önce) ne çeşit amel yapmış olursa olsun. Keza cehennemlik olanın ameli de cehennem ehlinin ameliyle sonlanır, hangi çeşit amel ile amel etmiş olursa olsun!"
    Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm, sonra elindeki kitapları atıp, elleriyle işaret ederek dedi ki:
    "Rabbiniz kullardan artık fariğ oldu, birkısmı cennetlik, birkısmı da cehennemliktir."
    Tirmizi, Kader 8, (2142)

    Abdullah b. Mes'ud (r.a)'den rivayete göre demiştir ki:
    «Rasulullah (s.a.s) bana haber verdi -o kendi doğru söyler, kendisine de doğru bildirilir- buyurdu ki:
    «Sizin birinizin yaratılışının başında ana ve baba maddeleri kırk gün annenin karnında toplanır. Sonra o maddeler o kadar bir zaman içinde katı bir kan pıhtısı halini alır. Sonra yine o kadar zaman içinde mudga (bir çiğnem ete) dönüşür. Allah bir melek gönderir. Oluşan mudgaya şu dört kelimeyi yazması emrolunur ki: «Onun işini, rızkını, eceleni, cennetlik veya cehennemlik olduğunu yaz!» denilir. Sonra ona ruh üflenir.
    Şimdi sizden bir kişi iyi işler işler de kendisiyle cennet arasıda yalnız bir kulaç mesafe kalır. Bu sırada yazı gelir o kişiyi önler. Bu defa o, cehennemliklerin amelini işler. Diğeri de cehennemliklerin amelini işler ve hatta kendisiyle cehennem arasıda bir kulaç mesafe kalır. Bu sırada yazı onu geçer. Bu defa o kişi cennet ehlinin işini işler.» (Buhari-Müslim)

    [FONT=Comic Sans MS, cursive]1 - Allah (c.c) için zaman kavramı diye bir şey söz konusu olmadığı için bir mahluğu yaratmadan önce onun ne yapacağını, neler işleyeceğini bilir. İşte Allah bu ilmiyle insanların ileride neler yapacağını bildiğinden onların cennetlik mi yoksa cehennemlik mi olduğunu daha onlar doğmadan yazdırır. Fakat Allah'ın bu yazdırması, kulların amelleri üzerinde mutlak zorlayıcılık manasına gelmez. Kul, amelleri kendi cüzi irade ve isteğinin doğrultusunda yapar, Allah'ın takdiri ise onun yapacağı amelleri önceden yazdırmasıdır.
    [FONT=Comic Sans MS, cursive]2 - İnsanın rızkı ve ömrü daha o annesinin karnında iken yazılır. Bazı hadislerde, bir takım salih amelleri işleyenlerin rızıklarının veya ömürlerinin artacağı belirtilir. Bunun manası, verilen rızıkların bereketinin artırılarak adeta fazlaca rızıklandırılması, hastalık ya da buna benzer meşakkatlerle o kişinin mübtela kılınmamasıdır. Zira, hasta olarak yüz sene yaşayan insan, hastalık sebebiyle o yüz seneyi adeta yaşamamış gibidir. Fakat, Allah'ın bu hastalığı vermemesi veya kaldırmasıyla adeta ömrü uzamış gibi olur.
  7. mümkündür

    mümkündür Islam-TR Üyesi


    Sen bu konuyu açanlara şu soruyu sor kardeş,

    Şimdi siz ünüversite sınavına giren bi kaç öğrenciye kapıda durun bi dakika biz sizin bu sınavdan kaybedeceğinizi kesin biliyoruz,ve onları sınava sokmak istemeyin acaba bu öğrencler size ne cavap verirler.

    muhtemelen şu cevabı alırsınız DUR BAKALIM BEN Bİ SINAVA GİREYİ KAZANACAĞIMA İNANIYORUM SİZ Bİ MÜSADE EDİN SONRA KARAR VERİN SONUCA GÖRE......

    İnsanlar dünyaya gönderilmeden cehenneme gönderilse bunu derler bi sınav olalımda sonra....

    İŞTE BU BAHANEYİ SUNMAMAK İÇİN ALLAHU ALEM....
  8. laylay

    laylay Islam-TR Üyesi

    10 numara örnek olmuş...
  9. BaiTullaH

    BaiTullaH Islam-TR Üyesi

    eminim bu sorunun cevabını herkes verir

    bak ALLAH zaten kimin cennete gider kim cehenneme gider bilir ...

    ALLAH sana onu anlatır işte mesela ALLAH seni yarattıgı gibi sen cennete sen cehenneme git dese kul da

    ALLAHIM o senin öz kulun ben üvey kulunmuyum ben niye cehenneme der ?

    beni dünyaya yollasan belki cennete giderdim der

    onun için ALLAH herşeyi bilir ama insanın görmeseni ister ......

    kimsenin ahirette itarız yoktur çünkü herşeyi ALLAH insana dünyada mal mülk saglık herşeyi vermiştir
  10. nazif

    nazif Islam-TR Üyesi

    başka konuşcak bir şey mi yok dostum. şeytanın vesveselerinden uzak duralım. hayırlı kal
Yüklüyor...

Sayfamızı paylaşarak bize destek verebilirsiniz.