Abdulaziz Bayindir - Allah Kiminle Evleneceğini Bilmez ( Yani Allah Bilmez)

Konu, 'Mutezile' kısmında selefitevhid tarafından paylaşıldı.

  1. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ Yetkili Kişi Site Admin

      
    Sapık sapık konuşma!
    Allah (c.c.) ezeldir, ahirdir, zahirdir, batındır!
  2. portalkal

    portalkal Islam-TR Üyesi

    Fighter senin bu sorduğun sorunun cevabını peygamberimizin hayatında bulabilirsin.agnostik bile olsan,müalüman olmayan şahısların,peygamberi anlatan kitaplarını oku.ateistsen Allah yardımcın olsun ,hidayete erdirsin.önce inanma ihtiyacının insanoğlunda neden var olduğuna dair kitapları okumaya başla,harvard,oxford v.b dünyevi ilimler veren ünilerin kaynakları yardımcı olur.daha sonra Allah a inanmanın gerekliliği,delilleri,ispatı gibi konuları araştır .ve en son tevhidi bir yaşam ve selefi salihin akidesi yardımcı olur sana inşaallah.
    abdulmuizz hocam,bu ümmet sadece müslümanın müslümana sözünü geçirmesi için var edilmedi.dalga geçenede,ciddiye alanada anlatmamız lazım
  3. يَعْقِلُونَ

    يَعْقِلُونَ Islam-TR Üyesi

    necm 9:

    'Öyle ki, Peygamberle araları iki yay aralığı ya da daha yakın oldu.'

    bu da mı diyalog?
  4. يَعْقِلُونَ

    يَعْقِلُونَ Islam-TR Üyesi

    niye sapıklık olsun? sadece soru sordum. cevabınız varsa ibret alalım yoksa adam sanalım.
  5. IsLaM4eVeR

    IsLaM4eVeR لا اله الا الله - Lâ ilahe illallah Yetkili Kişi Site Admin


    1 gramcik aklinla Allah cc anlamaya mi calisiyorsun.

    Pisligini baska yerde sürdür. Defol.
  6. Muvahhidah

    Muvahhidah Islam-TR Üyesi

    Dehşet verici bir iman !
  7. ENSARİ

    ENSARİ Islam-TR Üyesi

    Fighter(savaşçı) üye nasıl bir fitnedir ki kişilerin kafasında felsefecilerin yaptığı gibi neden ve niçin soruları ile şek ve şüphe oluşturuyor,ayetleride düz nesir yazısı gibi okuyup istediği gibi mana verip soruyor..iyiki uzaklaştırılmış,defolup gitmiş..
  8. Musluman.

    Musluman. Islam-TR Üyesi

    İslamForever duygularımıza tercüman oldunuz.Çok sağolun
  9. Mehmet89

    Mehmet89 Islam-TR Üyesi

    Neden dehşet?
  10. ENSARİ

    ENSARİ Islam-TR Üyesi

    bazı kişiler vardır çok okumakla kafayı yerler bu bayındırda öyle,o kadar okumuşki bir önceki ayeti sonrası ile habire karıştırıyor,tezatlarında bir o kitaba sarılıyor bir o tefsire sarılıyor kafası hakikaten karışık, kafasında oluşan soruların cevabınıda bir türlü bulamıyor sonra kalkıyor kendine göre yorumluyor..ondada sabit kalamıyor çünkü başka bir ayet yine onu yalanlıyor..anlıyacağınız bunun sonu harun yahyanın gideceği yer..
  11. Musluman.

    Musluman. Islam-TR Üyesi

    Ahmed Kalkan'dan Bayındır'a cevap(Paylaşılmıştı Ama Bu konunun altında olması gerektiğini düşündüm)

    Allah Her Şeyi, Olmuşu Olacağı, Geçmişi Geleceği, Açığı ve En Gizli Şeyleri Bilir
    2012-12-31
    [​IMG]
    İlim, Allah'ın kemal sıfatlarından biridir. Bu konuyla ilgili olarak ilim iki kısma ayrılır. Birincisi kadîm olan ilim; diğeri de hâdis olan ilimdir. Kadîm olan ilim Allah'ın zatına aittir. Kulların sonradan kazandıkları ilme benzerliği yoktur. Allah'ın ilim sıfatı, O'nun ilmiyle beraberdir. Allah'ın ezelî (başlangıcı olmayan) bir ilmi vardır. Bu ilim, her şeyi içine almaktadır. Biz insanların ilmi gibi, sonradan kazanılan âraz cinsinden değildir. Hiçbir şey, O'nun ilminin ve kudretinin dışında değildir. Bazı şeyleri bilip bazılarını bilmemek noksanlıktır ve Allah bundan münezzehtir (Taftazani, Şerhu'l Akaid, 22-23).İAllah, mâlûmatın hepsini bilir. Yerde ve gökte meydana gelen her şeyi, O'nun ilmi kuşatmıştır. Olmuş olanı, olmakta olanı ve gelecekte olacak şeyleri O bilir. İlmi küçük- büyük, zâhir-bâtın her şeyi kuşatmıştır. Kâinatta zerre kadar bir şey dahi O'nun ilminden gizli değildir. O, karanlık gecede kara taşın üzerindeki kara karıncanın kımıldamasını bilir, O'ndan haberi vardır. Hava boşluğunda yer alan zerrenin hareketini, sırları ve en gizli olanları bilir. Kalplerin, beyinlerin ve gönüllerin her türlü eğilimlerini, hareketlerini ve gizliliklerini başlangıç ve sonu olmayan yani kadîm ve ezelî ilmiyle bilir.

    Geçmiş zamanla ilgili bilgiler, şu andaki durumlar ve gelecekteki olaylar Allah'ın ilmine göre farklılık arz etmemektedir. Allah'ın ilminin önüne ne cehalet, ne de unutma bulaşır. Kâinattaki nizam, âhenk ve sağlamlık O'nun ilminin genişliğine apaçık bir delildir.

    Allah'ın ilminde hiçbir şeyin gizli kalmayacağı; dolayısıyla O'nun insanların bütün yaptıklarını ve yapacaklarını bilmekte olduğu, Kur'an'ın birçok âyetinde zikredilmektedir. “O, kullarının yapmakta olduklarını ve önceden yaptıklarını bilir (O’na hiçbir şey gizli kalmaz). O’nun dilemesi hâriç, insanlar O’nun ilminden hiçbir şeyi tam olarak bilemezler.” (2/Bakara, 255)

    O, Her Şeyi Bilir “… Ve huve bikülli şey’in alîm / O, her şeyi bilendir.” (57/Hadîd, 3) “

    … Yere gireni ve ondan çıkanı, gökten ineni ve oraya yükseleni bilir. Nerede olursanız O sizinle beraberdir. Allah yaptıklarınızı görür.” (57/Hadîd, 4)

    Allah, Gökteki ve Yerdeki Her Şeyi Bilir "Ne yerde, ne de gökte zerre ağırlığınca bir şey Rabbinden uzak (ve gizli) kalmaz." (10/Yûnus, 61)

    Allah, Gaybı (Gizlilikleri ve Sırları) Bilir "Gaybın anahtarları Allah'ın yanındadır. O'nun için gaybı ancak O bilir. O, karada ve denizde ne varsa hepsini bilir. O'nun ilmi dışında bir yaprak dahi düşmez. Yerin karanlıkları içindeki tek bir dane, yaş ve kuru ne varsa hepsi apaçık bir kitaptadır (Yani Levh-i Mahfuz'da ve Allah'ın ilmindedir)." (6/En'âm, 59)

    “Şüphesiz Allah, göklerin ve yerin gaybını /görülmeyen esrârını bilir. Allah, yaptıklarınızı görendir.” (49/Hucurât, 18) “

    … İnneke ente’l-Allâmu’l ğuyûb / Şüphesiz gaybı (gizlilikleri) hakkıyla bilen ancak Sensin Sen.’ diyecekler” (5/Mâide, 89) Herhangi Bir Ağacın Herhangi Bir Yaprağının Ne Zaman ve Nereye Düşeceğini Bilir. “O'nun ilmi dışında bir yaprak dahi düşmez.” (6/En'âm, 59)

    Rahimlerde olanı bilen (31/Lokman, 34) Allah, Her Yerdeki Her Sözü Bilir “Dedi ki: ‘Rabbim, yerde ve gökte (söylenmiş) her sözü bilir. O, hakkıyla işiten ve bilendir.” (21/Enbiyâ, 4)

    Kâinatı, Geçmişi ve Geleceğiyle Bilen Allah, Yarattığı İnsanı da Bilir "Göklerde ve yerde olanları, Allah'ın bitirdiğini görmüyor musun? Üç kişinin gizli konuştuğu yerde dördüncüsü mutlaka O'dur. Beş kişinin gizli konuştuğu yerde altıncısı mutlaka O'dur. Bunlardan az veya çok olsunlar ve nerede bulunurlarsa bulunsunlar mutlaka O, onlarla beraberdir. Sonra onlara kıyamet günü yaptıklarını haber verecektir. Doğrusu Allah, her şeyi bilendir." (58/Mücâdele, 7)

    Her Şeyi ve Bu Arada İnsanı Her Şeyiyle Bilen Allah, Rahimlerde Olanı da Bilir “Kıyâmet vakti hakkındaki bilgi, ancak Allah’ın yanındadır. Yağmuru O yağdırır, rahimlerde olanı O bilir. Hiç kimse yarın ne kazanacağını bilemez. Yine hiç kimse nerede öleceğini bilmez. Şüphesiz Allah, her şeyi bilendir, her şeyden haberdardır.” (31/Lokman, 34)

    Allah, Kocası Olmayan Meryem’in Çocuğunu Olacağını Biliyor ve Önceden Müjde Verdiriyordu “Melekler demişlerdi ki: ‘Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir Kelime’yi müjdeliyor. Adı, Meryem oğlu İsa’dır, Mesih’dir; dünyada âhirette de itibarlı v eAllah’ın kendisine yakın kıldıklarındandır. O, beşikte de, yetişkinlikte de insanlara peygamber sözleri ile konuşacak ve sâlihlerden olacak. Meryem: ‘Rabbim! Dedi. Bana bir erkek eli değmediği halde nasıl çocuğum olur?’ Allah şöyle buyurdu: ‘Öyle de olsa, Allah dilediğini yaratır. Bir işe hükmedince sadece ‘Ol!’ demesiyle o oluverir.” (3/Âl-i İmran, 45-47)

    “Sâlihlerden bir peygamber olarak ona (İbrahim’e) İshak’ı müjdeledik.” (37/Sâffât, 112)

    Allah, yine İbrâhim’in karısına da İshak’ı, İshak’ın ardından da Ya’kub’u müjdelediğini (11/Hûd, 71), Zekeriyyâ’ya Yahya isimli bir oğlanın müjdelendiği (19/Meryem, 7)

    Kur’an’ın verdiği haberlerdendir. Kendisinden beş yüz küsur yıl sonra gelecek Ahmed isminde bir peygamberi müjdeleyici olarak gelen Hz. İsa (61/Saff, 6), bu zatın geleceğini, elbette kendisine Allah’ın bildirmesiyle biliyordu. Allah, beş asır sonra olacağı, geleceği bilir de, birkaç sene sonra kimin kiminle evleneceğini hiç bilmez mi? Allah, Bir Çocuğun Mü’min Ana-Babasının İmanına Zarar Vereceğini, O çocuktan Sonra O Ailenin Daha Uygun Çocuğunun Olacağını, Gemiyi Yolda Gasp Edeceklerini Biliyor “Mûsâ ona: ‘Sana öğretilenden, bana, doğruyu bulmama yardım edecek bir bilgi öğretmen için sana tâbi olayım mı’ dedi.” (18/Kehf, 66)

    Önce bir gemiye binerler, gemi denize açılınca Hızır (a.s.) bindikleri gemiyi deler. Mûsâ (a.s.) buna bir anlam veremez ve Hızır'a itiraz eder. Hızır işin iç yüzünü açıklar. Gemi denizde iş yapan yoksullarındır. Yoluna devam ederse ileride korsanlar pusu kurmuş olup, gemiyi zorla ele geçireceklerdi. Ârıza ile, geri dönüş, gemiyi gasptan kurtardı (18/Kehf, 71, 79).

    Yolculuğa karada devam eden Hızır ile Mûsâ (a.s.) bir yerleşim merkezinde rastladıkları bir çocuğu öldürür. Çocuğun görünürde hiçbir suçu olmaksızın öldürülmesi Musa’nın yine itirazına yol açar. Sonra bunun sebebi olarak; oğlanın anası ve babası iman etmiş kimselerdi. Bunun için çocuğun onları bir azgınlık ve kâfirliğe boğmaması, ana-babayı küfre düşürmemesi için öldürüldüğü açıklanır (18/Kehf, 80).

    O çocuğun yerine ondan daha temiz ve daha merhametli çocukları olacağını biliyor (18/Kehf, 81).

    Giderken yolları bir kasabaya düşer. Kasaba halkından yiyecek isterler. Fakat halk yiyecek vermez. Bu arada Hızır'ın dikkatini yıkılmak üzere olan bir duvar çeker. Duvarı doğrultur ve sağlamlaştırır. Bundan dolayı bir ücret de istemedi. Hz. Musa buna da bir anlam veremeyip itiraz etti. Hızır (a.s.) işin içyüzünü açıkladı: Bu ev iki yetim çocuğa aitti. Duvarın içinde, çocuklar büyüyünce sahip çıksın diye saklanmış bir hazine vardı. Çocukların babası sâlih bir zat olduğu için, ona verilen değer sebebiyle duvarın erken yıkılması ve böylece hazinenin erken ortaya çıkması önlenmiş oluyordu. Çünkü yetim çocuklar o yaşta haklarını koruyacak bir durumda değildi (18/Kehf, 77-82).

    Ve, Hızır, bütün bunları kendiliğinden değil, Allah'ın emriyle yapmıştı (18/Kehf, 82).

    Allah, Kehf Sûresindeki kıssada, bir çocuğun mü’min ana-babasının imanına zarar vereceğini biliyor da, o çocuğun ve diğer çocukların, gençlerin kiminle evleneceğini bilmesin, bu olur mu? Birini âyet icabı kabul etmek zorunda olan, diğerini normal bir mantık yürüterek kabul etmek zorunda olmaz mı? “O'nun ilmi dışında bir yaprak dahi düşmez.” (6/En'âm, 59) Rahimlerde olanı bilen (31/Lokman, 34).

    İnsanlar için ulaşılmazlıkla ifade edilebilecek göklerin erişilmezliğinde, yerin dipsizliğinde saklanan şeyleri (49/Hucurât, 18), karalarda ve denizlerde olup bitenleri (6/En'âm, 59), yere gireni ve ondan çıkanı, gökten ineni ve oraya yükseleni (57/Hadîd, 4), gökte ve yerde bulunan her bir sözü (21/Enbiyâ, 4) bilen Allah, bulunduğumuz her durumu, her yeri, içine daldığımız her bir işi mutlaka şâhid olarak bilir. Yerde ve gökte hiçbir zerre O'ndan gizli kalamaz (Bk.10/Yûnus, 61).

    "Sözünüzü ister gizleyin, ister açığa vurun; bilin ki O, sînelerin özünü bilir. Hiç, yaratan bilmez mi? O, en ince işleri görüp bilmektedir ve her şeyden haberdardır." (67/Mülk, 13-14).

    Allah, bu âyette belirtildiği gibi en ince ve en gizli işleri bütün incelikleriyle kolayca bilendir. Yaratan Allah, yarattığını, yaratacağını ve her şeyi bilir. O halde, bütün sînelerin içindekileri, kalplerde saklı olan her şeyi bilen O'dur. Her insandan sâdır olan gizli-açık, iyi-fena her söz ve fiil, O'na nisbetle eşittir, O hepsini, her şeyi bilir (Elmalılı, Hak Dini Kur'an Dili, 7/ 5222).

    Gizli, açık her şeyi bilen Allah, kimin kiminle evleneceğini hiç bilmez mi? Kur’an-ı Kerim’de Allah’la ilgili “vechullah” (2/Bakara, 115, 272; 30Rûm, 38, 39), “yedullah” (3/Âl-i İmrân, 73); 5/Mâide, 64; 48/Fetih, 10; 57/Hadîd, 29) gibi ifadeler de geçer. Bunları lügat mânâsıyla nasıl anlamlandırmıyor, o şekilde meal vermiyorsak; burada da her şeye kadir ve her şeyi bilen Allah’ı insan gibi nice şeyleri bilmeyen âciz yaratıklara benzetmek gibi bir problem sözkonusu olur. Yedullah’ı Allah’ın eli diye anlamlandırıp lügat anlamını vermek, Allah’ı, başka bir varlığa, yaratılmış insana benzetme tehlikesi vardır. “O'na benzer (misl) şey yoktur. O işitendir, görendir.” (42/Şûrâ, 11).

    Allah’ı başka bir varlığa benzetmek imanı götüren bir suçtur. İşte, yedullah gibi kelimeler nasıl Kur’an’da geçtiği halde bire bir lügat anlamıyla meallendirilmezse, yine Allah hakkında uygun olmayan, O’nun şanına yakışmayacak olan bilgisizlik, sonradan öğrenme gibi zafiyet çağrıştıran kelimeler Allah için kullanılamaz. Cımbızla çeker gibi bir-iki âyeti Kur’an bütünlüğünden soyutlayarak doğru anlamlandıramayız. Kur’an bütünlüğünde “Allah’ın bilmesi” gibi ifadeleri değerlendirirsek problem çözülür. Kur’an hiçbir âyetinde zafiyet sahibi bir yaratıcı olarak tanıtılmaz. Bahsi geçen âyetleri de Allah’a “bilmemezlik” sıfatı yakıştıracak şekilde anlam vermek, Kur’an bütünlüğüne ve özellikle Şûrâ 11. Âyetin muhtevasıyla değerlendirmek gerekir. Allah’ın bir şeyi bilmesi, kaderciliğe veya haram-helâl kılmanın hikmetinin yok olacağı anlayışıyla da bağdaşmaz. Haber vermediği konularda Allah’ın ilminin ne olduğunu biz bilmeyiz. Ve O’nun ilminden bağımsız olarak biz kendi irademizi doğru veya yanlış kullanmakla imtihan oluruz. Allah, bunu zaten bilir, imtihanımızın merhalelerini bize göstermek ister. Biz, itiraz etmeyelim diye imtihana tâbi tutuluruz. Allah’ın bilmesi, bizim hür irademizle o işi tercih edip yapmamıza engel değildir, ilim mâluma tâbidir. Allah tüm eksiklik ve zaaflardan uzak, her türlü olumlu vasıflara sahiptir. Allah’ın bazı şeyleri bilmediği anlayışı O’na iftiradır, O’nun şanına yakışmayacak ifade ile O’nu vasıflandırmaktır, bundan Allah’ı tenzih ederiz.

    Ahmed Kalkan
  12. antitağut1979

    antitağut1979 Üyeliği İptal Edildi

    İbrâhîm -aleyhisselâm-:“Yâ Rabbî, ölüleri diriltmekteki kudret tecellîni dünyâ gözü ile görmeyi arzu ediyorum!” diye ilticâ etmişti.Bu hâdise, Kur’ân-ı Kerîm’de şöyle anlatılır:وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ أَرِنِي كَيْفَ تُحْيِـي الْمَوْتَى قَالَ أَوَلَمْ تُؤْمِن قَالَ بَلَى وَلَـكِن لِّيَطْمَئِنَّ قَلْبِي قَالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِّنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلَى كُلِّ جَبَلٍ مِّنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَأْتِينَكَ سَعْيًا وَاعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ“İbrâhîm Rabbine: «–Ey Rabbim, ölüyü nasıl dirilttiğini bana göster!» demişti. Rabbi O’na: «–Yoksa inanmadın mı?» buyurdu. İbrâhîm: «–Hayır! İnandım, fakat kalbimin mutmain olması için (görmek istedim.)» dedi. Bunun üzerine Allâh Teâlâ: «–Öyleyse dört tane kuş yakala, onları kendine alıştır, sonra (onları kesip parçala), herdağın başına onlardan bir parça koy! Sonra da onları kendine çağır; (bak nasıl) koşarak sana geleceklerdir. Bil ki Allâh Azîz’dir, Hakîm’dir.» buyurdu.” (el-Bakara, 260)
  13. antitağut1979

    antitağut1979 Üyeliği İptal Edildi

    allah cc ibrahim as inandığını bildiği halde soruyor inanmadınmı gine hızır as çocuğu öldürürken ileride bunun asi olacağını biliyor ona bildiren kim allah inanmak isteyene deliller çok ama kalbi mühürlenmiş olanlar anlayamaz
  14. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ Yetkili Kişi Site Admin





  15. Kuşçu

    Kuşçu İyi Bilinen Üye Yetkili Kişi Site Admin

    Allah senin cehenneme gittiğiniğ biliyordu da neden yarattı? Diyor Abdulaziz Bayıdnır.

    Allah ilmiyle her şeyi kuşatımıştır. Senin ne yapacağını en iyi bilen ve bilmeye hakkı olan da odur. O halde sen aynı soruyu kendine sor, madem ki sen cehenneme gitmek istemiyorsun, neden cehennemliklerin amelini işliyorsun? Bu sapık kişi amellerini ortadan çıkararak Allah'ın seni katıksız şartsız cehenneme gönderemeyeceğiniğ söylüyor. Halbuki hakikat şudur: Sen ancak kendi amellerinle cehenneme ya da cennete gidersin. Yalnız buradaki Allah'ın sonsuz ilmi ve geleceği bilmesidir. Allah'ım seni her türlü eksikliklerden tenzih ederiz. Sen bizi cehennemliklerin amelini işlemekten koru.
  16. farkındayız

    farkındayız Islam-TR Üyesi

    Cennet amelle değil ALLAHIn Rızası iledir
  17. Kuşçu

    Kuşçu İyi Bilinen Üye Yetkili Kişi Site Admin

    Bir de şöyle bir durum var: Hiçbir insan kendi ameliyle cennete gidemez. Yani buradan herkesin Allah'ın rahmeti olmadan cehenneme gideceği ortaya çıkar. Herşey böyleyken Allah rahmetini kendine yakın kullarına seçmiş ve onları cennetlik olarak seçmiştir. Ve bu rahmetini verdiği insanları da bilmesinden daha doğal ne olabilir ki bir yaratıcı için. Yukarıdaki sözü söyleyen eğer bir şakiyse cehennemdeki yerini sağlamlaştırmış, yok eğer bir salih kul imişse de o yüzünü cennetten cehenneme çevirmiştir. Yukarıdaki sözü söylemek sahih hadisleri inkar etmek anlamına geliyor. Allahualem buharide okduğum bir hadiste kişi doğmadan üç şeyi yazılırmış. Bunlar rızkı, cennetlik mi cehennemlik mi olduğu ve kiminle evlendiğidir.

    Burada bizim takınmamız gereken tavır aciz olduğumuzu hissetmek ve dua ve korku ile allaha yalvarmaktır. Yoksa aksi takdirde biz kaybedenlerden oluruz.
Yüklüyor...

Sayfamızı paylaşarak bize destek verebilirsiniz.